maandag 25 april 2011

Ding 23: Afterdinner

Gehaald! Net voor de uitreiking van de certificaten heb ik de eindstreep gehaald.
Hoewel het niet altijd makkelijk was om tijd vrij te maken voor De Dingen heb ik van dit traject genoten. De 23 dingen waren voor mij een uitgebreid buffet om van te proeven, te genieten, anderen deelgenoot van te maken en soms voor te bedanken: "het is mijn smaak niet".
Een aantal jaar terug had ik de 23 dingen doorgelezen om bij te blijven, maar het zelf uitvoeren is toch wezenlijk anders. Ik wil het alle collega's aanraden.
Favoriete nieuwe dingen waren voor mij Bloggen (wat dacht ik daar anders over) en RSS. Andere dingen heb ik herontdekt of ben ik weer beter gaan gebruiken. Enkele dingen waren aan mij niet besteed.
Omdat het mij zo inspireerde en dwong om na te denken over het nut of noodzaak voor de bibliotheek zou ik graag met het hele bedrijf verder gaan. Bovendien was ik erg onder de indruk van het enthousiasme, de ideeën en de inspiratie van mijn medeDingers. Zonde om hier verder niets meer mee te doen.
Een aantal collega's hebben inmiddels de VerdiepDingen gedaan, misschien is dat ook voor anderen een handige aanvulling op de eigen werkzaamheden. Ik zou het ook wel leuk vinden als er elke maand/kwartaal een (nieuw) Ding voor het hele bedrijf centraal staat. Wat betekent dit voor onze klant, ons werk of kunnen wij hier niet-klanten mee bereiken?
Kunnen we onze klanten stimuleren om mee te doen?
Zullen we in ons cursusprogramma 2011/2012 Dingen voor lezers, docenten etc. opnemen?
Maken we een team om content van klanten te vergaren?
Eigenlijk waren de 23 dingen gewoon een manier om:

mensen te inspireren
elkaar te ontmoeten
en levenslang te leren

Kortom: de bibliotheek.

1 opmerking: