zaterdag 23 april 2011

Ding 21: Hirlijkheden rust wat uit

Morgen is het Pasen en dat betekent volgens een jarenlange traditie een afternoon tea met mijn familie. We maken allemaal wat en om het jaar is het bij mij of bij mijn zusje. De familie wordt steeds groter en daarmee ook het aantal verschillende sandwiches, koekjes, taarten etc.
Ik stort me dit jaar behalve op het bakken van een taart en het smeren van zalmsandwiches op macarons. Voorheen zag je die alleen in Frankrijk, maar langzamerhand veroveren deze kleurige koekjes de hele wereld.

Een leuke oefening (tijdens een pauze waarin de macarons moeten drogen) voor dit Ding. Worldcat (133 treffers) heb ik jaren terug ontdekt, de geboorte van de catalogus van de OBA (42) maakte ik mee tijdens Nieuw Elan en onze eigen catalogus (1) wordt steeds leuker als het om interactief handelen gaat. Wat ik alleen jammer vind dat er altijd meerdere stappen nodig zijn voordat je de zoekterm kunt invoeren. Daarna moet je dan nog kiezen: titel, onderwerp, woord etc. Beetje omslachtig voor de snelle gebruiker. Van de aquabrowser en de oba vind ik leuk dat je op zoveel verschillende media kunt zoeken, maar of dat ook echt gebruikt wordt?

2 opmerkingen:

  1. Het water loopt me in de mond bij het zien van die heerlijke macarons. Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @dingenuitdiepen: en voor jou en je gezin natuurlijk ook heel gezellige, zonnige Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen