dinsdag 12 april 2011

Ding 20: Culi

?
Enkele maanden terug heb ik Spotify gedownload n.a.v. een artikel in Computertotaal. Vooral om meer van dit fenomeen te weten te komen (zo heb ik ook een budgetbewakingsprogramma gedownload) en niet omdat ik zo muzikaal ben. Ik heb weliswaar met veel plezier in een koor gezongen en doe dat in de kersttijd nog steeds, maar voor kennis over muziek val ik terug op onze dochter. Zij speelt zelf dwarsfluit en treedt a.s. zondag op met dit muziekstuk dat niet alleen op youtube maar ook op spotify terug te vinden is (sonatino I Allegro van Eldin Burton). Voor recepten valt zij inmiddels weer op mij terug. Had zij als kind een hekel aan mijn menu's ("we eten altijd culi")nu zij op zichzelf woont ligt dat inmiddels anders.
Maar wat betekent dit voor de bibliotheek? Niets digitaal zonder fysiek, niets fysiek zonder digitaal? Kunnen wij met onze fysieke muziekcollectie nog iets toevoegen aan de digitale mogelijkheden? Dochter is er snel mee klaar: nee hoor, dat download ik. Alleen voor bladmuziek komt ze naar de bibliotheek. Misschien kunnen we daar iets mee

2 opmerkingen:

  1. Veel luisterplezier zondag.Het zal wel heel byzonder zijn om je dochter op het podium te zien staan spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat jij en je dochter ook muzikaal zijn. Ik denk toch dat we een biebkoor op moeten gaan richten, via de blogs die ik lees komt ik heel veel zangtalenten tegen!

    BeantwoordenVerwijderen