maandag 11 april 2011

Ding 19: Hirlijkheden doet sociaal


Jaren terug ben ik al lid geworden van Bibliotheek2.0Ning, vooral uit nieuwsgierigheid. Eerlijk gezegd doe ik er niet zoveel mee, al vind ik de nieuwsfeiten die ik zo ontvang wel handig.

LinkedIn gebruik ik een paar jaar. Hier vinden soms onverwachte ontmoetingen plaats. Ik moet alleen mijn profiel nog eens goed aanpassen/bijwerken zodat ik mogelijk ook aantrekkelijk voor de markt ben. Ik hoorde onlangs tijdens een netwerkbijeenkomst een jonge medewerker van de gemeente Beverwijk vertellen dat ze maandelijks een aantal uitnodigingen krijgt van werkgevers om te solliciteren n.a.v. haar LinkedIn profiel. En ik maar twijfelen over wat ik allemaal met de wereld wil delen.

Facebook ben ik pas gaan gebruiken n.a.v. de 23 dingen. Ik denk niet dat ik hier heel actief mee doorga, hoewel mijn vrienden verrast en blij reageerden op mijn aanmelding. Ik spreek of mail ze toch liever rechtstreeks.

Bibliotheek en social media: twitter, facebook en LinkedIn als grote drie. We moeten ons echter goed realiseren dat dit een andere houding van ons vereist. We moeten echt in contact willen komen met onze klant, niet alleen onze boodschap/informatie zenden, maar vooral willen weten wat de klant ons wil vertellen. We moeten met de klant in dialoog gaan. Ook reageren op negatieve berichten. Ik vraag me af of we dat wel kunnen en willen.

Dus voordat we ons in de social media storten graag even een bezinningsmoment http://www.frankwatching.com/archive/2011/02/25/social-media-luisteren-is-het-nieuwe-zakendoen/


1 opmerking:

  1. Aan de andere kant haal je als organisatie ook veel informatie over je klanten uit sociale media als hyves / Facebook / Linkedin

    BeantwoordenVerwijderen