zondag 24 april 2011

Ding 22: Hirlijkheden 2.0

Na een zonnige 1e Paasdag met afternoontea met mijn familie kwam er ook een paasdag 2.0 waarbij mijn schoonvader te gast was. Zo kwamen de laatste Dingen wel een beetje in de knel (omdat er ook nog powerpoints en video's voor de trouwdag van oudste gemaakt moesten worden).
Tussen de bedrijven door verdiepte ik me verder in bibliotheek 2.0. Twee jaar terug heb ik me bij de bibliotheek 2.0 ning community aangemeld, maar de tijd ontbreekt om hier structureel iets mee te doen. Af en toe volg ik de collega's weer een tijdje.
Wat me erg aansprak van dit Ding 22 waren de artikelen van de binnen- en buitenlandse collega's. Het manifest van Hamann deed wel een appèl op mij. Met de linkerkolom was ik het wel eens, de rechterkolom ging nog veel verder. Zover zijn we nog niet.
In de andere artikelen vond ik wel bevestiging voor het idee dat ik gedurende deze cursus steeds meer kreeg: wij moeten als bibliotheek voor onze klanten de barrieres wegnemen: mensen die iets zoeken moeten via onze website (of hun eigen community, zie de 11 jarige Casper) meteen hun vraag kunnen stellen, mensen opzoeken in hun dagelijks (web)leven, bibliothecaris moet een trendspotter zijn (oef), mensen die nog dolende zijn worden door ons mediawijs gemaakt, de bibliotheek blijft fysiek en digitaal mensen inspireren.

1 opmerking: