donderdag 3 maart 2011

Hirlijkheden op vakantie


Omdat ik mij deze cursus heel goed aan de planning probeer te houden, ben ik deze week dus met man en kind op vakantie gegaan. Dankzij RSS was ik goed op de hoogte van de weersomstandigheden in Salla https://www.lapland.nl/nl/lapland/winterwonderland/salla/ afgelopen weken: -30 graden was geen uitzondering. Wij brachten natuurlijk ons zonnige humeur mee, waardoor het inmiddels 2 graden boven nul is.

Helaas is er over de culinaire heerlijkheden hier nog niet zoveel te vertellen. Wij vlogen met Transavia, dus dat betekent eigen broodje mee. Pas om 23.00 uur trokken wij ons huisje in, waar de opgemaakte bedden aantrekkelijker waren dan alle apparatuur in de keuken.


De volgende dag begonnen wij met een Huskysafari die onderweg onderbroken werd met een warm vuur, zelfgeroosterde worstjes, koffie en een doughnut. 's Avonds waren wij zo rozig dat wij ons beperkten tot de uit Nederland meegenomen macaroni met een potje saus. Wat kun je daarvan genieten!


Op dag 2 verruilden wij de husky's voor rendieren. Terwijl ik dacht dat ik alleen maar mooi hoefde te zijn in de slee, bleek dat we toch echt ieder ons eigen rendier moesten mennen.Gelukkig werd ook deze inspannende tocht onderbroken met een koffiepauze in een kota, uiteraard met de worstjes en doughnut en een groot vuur. Daarna hadden we geen puf meer om uit eten te gaan in een van de twee restaurants die hier in de wijde omgeving te bekennen zijn, dus kozen we voor pannenkoeken. Helaas bleek toen ik begon met bakken dat wij de boter waren vergeten te kopen, dus dat werd weer macaroni. Nu alleen met pesto, want de saus was op.


1 opmerking:

  1. Ben wel benieuwd hoe dat rendier nu smaakt.. en ga je nog naar het huis van de kerstman?

    BeantwoordenVerwijderen