dinsdag 22 februari 2011

Ding 11: Wikiwiki


Ik zal heel snel nog wat kennis met jullie delen: De pizza Hawaii is na de Margherita de pizza die het meest besteld wordt bij de pizzakoerier.
In een eerder blog pleitte ik voor kennisuitwisseling van medewerkers via Intranet. Ik heb nu geleerd dat een wiki daar meer geschikt voor is.
T.b.v. onze klanten lijkt het mij handig als we landelijk dossiers maken die we via onze site toegankelijk maken en (laten) verrijken met lokale informatie.
Ook kunnen we bevorderen dat inwoners kennis delen, bijvoorbeeld over lokale geschiedenis of rondom duurzaamheid.
Zelf had ik echter het probleem dat het me niet lukte om op de 23 dingen wiki informatie toe te voegen. Was het soms te koud voor de zandbak?

3 opmerkingen:

  1. Tsja, het kan te koud geweest zijn voor de zandbak, maar jij lijkt me toch een warmbloedig iemand.Madame Butterfly heeft ook heerlijk in de zandbak gespeeld, maar net als jou lukte het me niet om informatie toe te voegen.Misschien is zij juist wel te koelbloedig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of was het zand soms te nat?
    Goed idee, de wiki over duurzaamheid. Die zal in HHW ook wel kunnen aanslaan. Maar hoe betrek je je klanten hierbij, hoe breng je ze op de hoogte van je initiatief?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk: een wiki over duurzaamheid.
    Ik had bedacht: een wiki om samen met mensen van de historische vereniging Akersloot en mensen uit het onderwijs te werken aan een canon voor Akersloot. De link kan ik ze doorsturen; iedereen heeft er belang bij eraan mee te werken.
    Ander plan was: groen blog bij GRIP Castricum. Hoe de klanten hierbij te betrekken? Zorgen dat ze er een belang bij hebben mee te doen an dat blog. En belangen zijn er genoeg, dat bleek uit onze eerste bijeenkomst een maand geleden. het groen spat er vanaf, en groen kan ook nog duurzaam zijn. Maar ik laat me graag verrassen met alle andere ideeen door collega's! Kom maar op. Groetjes, madame Butterfly

    BeantwoordenVerwijderen