maandag 14 maart 2011

Ding 12 en 13: Hirlijkheden aan de bak


Weer net terug van vakantie valt het even niet mee om weer in het strenge regime van huiswerk maken te komen. Morgen is de terugkomdag, dus een stok achter de deur.

Twitter: vorig jaar maart enthousiast een account aangemaakt, maar eerlijk gezegd is het daarbij gebleven. Ik vergeet domweg dat ik op deze manier anderen deelgenoot kan maken van mijn belevenissen en hen zelfs misschien kan attenderen op interessante feiten, filmpjes en reviews. Voor de bibliotheek zou ik Twitter graag inzetten om op een snelle manier antwoord te krijgen van onze gebruikers op voor ons prangende vragen.

Google docs heeft voor mij al jaren zijn functie bewezen. Uiteraard was een van de eerste documenten die ik op deze manier deelde een recept: Ricetta Zucotto. Eerlijk gezegd deed ik dat om op die manier een document met mezelf te delen (kon ik tijdens het koken beneden op de laptop kijken wat ik boven op mijn werkkamer op mijn toen nog vaste pc ingevoerd had). Tegenwoordig gebruiken we google docs ook als MT om samen aan documenten te werken.

4 opmerkingen:

  1. Wat een lekkere afbeelding! Mmm..
    Het blijkt nog niet zo makkelijk te zijn om interactie met de gebruikers te krijgen via twitter. Op dit moment is het voor de bibliotheek vooral een medium om te zenden.Heb je ideeen over hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat mag echt niet op web 2.0 (heb het nog even met de andere coaches nagezocht) zo'n heerlijk beeld tonen zonder te laten proeven. Dus wanneer kunnen we aanschuiven? (Niets digitaals zonder een fysieke component is toch het credo ;-)?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twitter eens m.b.v. je mobiel. Is vaak veel handiger dan wachten totdat je achter een pc of laptop zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @spookiespock: het blijft virtueel, maar ik zal het recept met je delen.

    @kaldenbach: ik zal het proberen

    @classy poof: gemeente Alkmaar nodigt burgers via twitter uit om te reageren. Slechts een enkeling maakt er gebruik van hoorde ik.

    BeantwoordenVerwijderen