zondag 20 maart 2011

Ding 14: Kletsen met Hirlijkheden

Chatten, het bracht me jaren terug wel eens tot wanhoop als de puberdochters daar meer mee bezig waren als met hun huiswerk. Of ze het nu nog steeds gebruiken, nu ze boven de 21 zijn? Ik zal het toch eens vragen.
Zelf heb ik de chatfunctie van een bank wel eens gebruikt. Heel handig toen ik vast liep met internetbankieren en op deze manier supersnel antwoord kreeg.
Daarom lijkt het me ook een ideaal medium voor de bibliotheek. Waarom hebben we dat in Kennemerwaard nooit opgezet? In Flevoland hebben de bibliotheken dat toch jaren terug ook al gedaan? Hoe is dat eigenlijk bevallen? Toch eens aan onze directeur vragen.
Ik heb m.b.v. Google talk chatback een chatvenster op mijn blog gezet. Helaas blijft dat aangeven dat ik offline ben (ook nadat ik chat via gmail geactiveerd heb). Dan kan ik dus zodirect eigenlijk wel gewoon naar bed gaan.

2 opmerkingen:

  1. en is slapen niet belangrijker dan altijd bereikbaar zijn ;-)
    Hoe zie je dat voor de bibliotheek,moet de chatfunctie bemensd worden in de backoffice of via de frontoffice? Je moet tenslotte wel altijd direct bereikbaar zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wel eens geprobeerd in het kader van Aladin. De proef is niet geslaagd, helaas. Maar volgens mij heb je gelijk en moet het heel goed bruikbaar zijn voor het inlichtingenwerk. Permanente bezetting is wel vereist.

    BeantwoordenVerwijderen