zaterdag 9 oktober 2010

Het wordt een beetje een zootje op tafel: ding 4 en 5 RSS



Het blijft toch nog een beetje zoeken. En wat is wat. Heb net een reactie geplaatst over mijn ervaring met RSS feeds, maar dat was nog geen blog. Waar die reactie nu terecht gekomen is?


Mijn Google Reader is een beetje een zootje. Zag wel verschil tussen Verkennen (sites die ik als interessant heb aangemerkt) en Abonneren (sites die ik nu volg). Heb ook nog een map aangemaakt, maar waarom lukte dat wel bij dat ene adres en niet bij een ander?




Moet ik nu altijd eerst Google Reader starten voordat ik RSS feeds krijg of kunnen deze ook automatisch op mijn scherm komen?

3 opmerkingen:

  1. Je kunt een iGoogle pagina aanmaken, en dat bijvoorbeeld je eigen persoonlijke startpagina maken. In iGoogle kun je dan Reader, Gmail en andere dingen zetten. Dan heb je alles op één pagina.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mappen maken in Google-reader geeft in ieder geval meer structuur.
    iGoogle is ook erg handig om alles bij elkaar te krijgen/houden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ga ervanuit dat je voor jezelf een iGoogle aangemaakt hebt en daar dan o.a. Google-reader in hebt geplaatst. Dan zie je met het opstarten en aanklikken van de reader meteen je RSS feeds. Om op je blog direct je collega-bloggers te kunnen zien, kun je daar een link naar maken.
    Maar direct Google-reader in beeld krijgen als je iGoogle opstart kan volgens mij niet. je moet hem dan toch aanklikken.

    BeantwoordenVerwijderen